Marketingowe kierunkowskazy

Zobacz, co dla Ciebie przygotowaliśmy na naszym blogu

Sklep internetowy - pozyskiwanie klientów

Masz sklep internetowy, ale nie masz klientów?

Otwieranie sklepu internetowego potrafi wyssać z człowieka całe siły. Miałeś zarobić na przedświątecznych zakupach, a tymczasem strona jest gotowa dopiero w styczniu. Koszty okazały się oczywiście wyższe od planowanych, a kiedy już wreszcie wszystko wydaje się działać… brak jest jakiejkolwiek sprzedaży. Co zrobić?

Czytaj więcej »
Konstytucja 3 Maja - storytelling

Konstytucja 3 Maja jako przykład… storytellingu

Co ma przyjęta 230 lat temu ustawa zasadnicza i sposób jej opisywania w dwudziestowiecznych podręcznikach historii do współczesnego marketingu? Wbrew pozorom całkiem sporo. Gdy się nad tym nieco głębiej pochylić okazuje się bowiem, że to świetny przykład tego, czym jest storytelling.

Czytaj więcej »
Parametr UTM - głębsze wejście w analitykę

Parametry UTM, czyli nieco głębsze wejście w analitykę

Parametry UTM to sformułowanie, które może w pierwszej chwili brzmieć nieco groźnie dla osoby nie mającej na co dzień bliskiej styczności z marketingiem. Kiedy jednak przyjrzymy się im bliżej, okazuje się, że nie ma się czego bać, a ich wykorzystanie pozwoli nam wyciągnąć z analityki jeszcze więcej niż dotychczas.

Czytaj więcej »
kobiety - targetowanie reklam

Kobiety kupują typowo męskie produkty? Kierowanie reklam do nieoczywistych grup odbiorców

Widzieliście kiedyś mężczyznę krzątającego się niepewnie wśród sklepowych alejek z listą zakupów przygotowaną przez żonę? Kobiety decydują o większości domowych zakupów i to właśnie one od dawna stanowią cel numer jeden większości ludzi zajmujących się marketingiem. Powoli odkrywają to także firmy z branż tradycyjnie kojarzonych z mężczyznami.

Czytaj więcej »
Marketing dla seniorów

Jak powinna wyglądać reklama skierowana do seniora?

Millenialsi, pokolenie X, Y czy Z – ludzie marketingu prześcigają się w tym, jak docierać do kolejnych wchodzących w dorosłość roczników. Wielu z nas nie zauważa, że w tym samym czasie rośnie znaczenie seniorów, którzy stają się kluczowymi klientami dla kolejnych segmentów produktów.

Czytaj więcej »
Wskaźniki marketingowe - KPI

Jak ocenić skuteczność marketingu?

Jeśli reklama sprzedaje, to jest skuteczna. Jeśli nie sprzedaje – skuteczna nie jest. To bardzo niedoskonały sposób na ocenę tego, czy nasz marketing działa… a jednocześnie wciąż często najlepszy z możliwych. Jakie wskaźniki pomogą nam ocenić efektywność działań reklamowych?

Czytaj więcej »
Rok 2020 - podsumowanie

Rok 2020 – jak COVID-19 zmienił wiele biznesów?

Rok 2020 był to dziwny rok, w którym rozmaite znaki na niebie i ziemi zwiastowały
j􏰁akoweś klęski i nadzwyczaj􏰁ne zdarzenia… Mieliśmy emocjonować się Mistrzostwami Europy w Piłce Nożnej i Igrzyskami Olimpijskimi, a zastanawialiśmy się, czy będziemy mogli wyjść z domu bez maseczki i czy nasze firmy przetrwają kolejny miesiąc. Jak nieprzewidziane wydarzenia wpłynęły na działalność małych i średnich firm?

Czytaj więcej »
Wysoka pozycja w Google

Co zrobić by wyświetlać się wysoko w Google – poradnik dla początkujących

Co robisz, gdy szukasz jakiegoś produktu czy usługi, a nie masz zaufanego dostawcy? Wklepujesz w Google zapytanie i już po kilku chwilach możesz kliknąć jedną z możliwości, które tam zobaczysz. Nic więc dziwnego, że wszyscy przedsiębiorcy chcieliby się znaleźć wśród pierwszych wyników, spośród których użytkownicy wybierają najlepiej im odpowiadający. Jak to zrobić?

Czytaj więcej »
6 darmowych narzędzi graficznych

6 darmowych narzędzi graficznych dla „niegrafików”

Nie ulega wątpliwości, że zawsze lepiej mieć ładne grafiki, niż grafiki brzydkie. Nie zawsze wymaga to jednak zaangażowania profesjonalisty. Mało tego, jeśli masz trochę czasu i wyczucia, jesteś w stanie nawet bez profesjonalnego oprogramowania stworzyć materiały, które spodobają się Twoim klientom. Dziś przedstawimy Ci 6 darmowych narzędzi, które wydatnie Ci w tym pomogą.

Czytaj więcej »
Reklama na Facebooku

Reklama na Facebooku – jak to właściwie działa?

Facebook w 2019 roku zarobił na reklamach 69,65 mld dolarów. Dla pokazania skali – to ponad 2,5 raza więcej niż w analogicznym okresie wydał nasz kraj na służbę zdrowia. Jak właściwie działa system reklamowy, który generuje takie przychody? I jakie przyjęte tu rozwiązania mają znaczenie dla niewielkich firm z Polski, które wyświetlają tu swoje reklamy?

Czytaj więcej »
Fanpage - co publikować

O czym pisać na fanpage’u, gdy brakuje Ci pomysłów?

Wena spływa czasem niespodziewanie. Robisz coś i nagle zdajesz sobie sprawę, że wystarczy pstryknąć teraz zdjęcie i dodać kilka słów zgrabnego opisu, by powstał post, który sprawi radość Twoim fanom. Zdecydowanie częściej zdarza się jednak, że w oczekiwaniu na takie natchnienie Twój fanpage umiera. O czym pisać na stronie firmowej na Facebooku?

Czytaj więcej »
Storytelilng - jak mówić o marce

Jak opowiedzieć historię Twojej firmy?

„Idę w sobotę na paintballa” – napisał 5 lat temu jeden z użytkowników na facebookowym profilu Volvo Car Poland. Na pytania zdezorientowanego administratora profilu, czy to na pewno informacja przeznaczona dla marki odpowiedział: „Państwo wysyłacie mi maile o swoim życiu (typu „mamy nowe Volvo jakieś tam”), więc ja wysyłam Państwu o sobie”. Screen wiadomości szybko stał się hitem internetu. Jak mówić o naszej marce, by inni chcieli o niej słuchać?

Czytaj więcej »
Analityka w sklepie internetowym

Jakich narzędzi analitycznych potrzebujesz na start sklepu

Start sklepu internetowego wiąże się z masą wydatków. Strona internetowa jest zwykle droższa niż zakładaliśmy, pojawiają się koszty, których nie braliśmy pod uwagę w swoich kalkulacjach, a czas goni, bo chcielibyśmy wreszcie zacząć generować przychody. W takiej sytuacji łatwo zapomnieć o konfiguracji analityki i… pozbawić się sporych pieniędzy, gdy nasz biznes trochę się rozwinie.

Czytaj więcej »
Reklama na LinkedInie - kiedy się opłaca

Reklama na LinkedInie

Chcę dotrzeć do przedsiębiorców, więc dlaczego nie reklamować się na LinkedInie? Myśl ta zaświtała pewnie w głowie niejednego właściciela firmy działającej w sektorze B2B. Niestety, większość prób kończy się zupełnym niezadowoleniem. Kiedy warto się pokusić o reklamę na tym portalu?

Czytaj więcej »

Kolejny wpis jutro za tydzień niebawem...

KONTAKT

Co warto o nas wiedzieć?